Jak efektywnie wykorzystać potęgę marketingu mobilnego?

Jak podaje firma Ericsson[1], aż dwukrotnie wzrosło użycie smartfonów w Polsce w porównaniu do danych sprzed dwóch lat. Według raportu, Polacy najczęściej przeglądają internet, emaile i social media. W urządzeniach mobilnych drzemie więc ogromny potencjał, który warto wykorzystać. W jaki sposób firmy powinny dopasować swój marketing mobilny do użytkowników smartfonów?

Dopasuj się do urządzeń

Wbrew pozorom, wiele firm wciąż nie dba o responsywność swoich stron, zapominając o tym, że korzystanie ze smartfonów czy tabletów ma też swoje ograniczenia. Dlatego najbardziej powinno nam zależeć na wygodzie i komforcie użytkowników, którzy podczas przeglądania stron internetowych nie mają dostępu do myszki czy rozbudowanej klawiatury. Dopasowanie wyglądu strony do urządzenia mobilnego jest warunkiem koniecznym do tego, aby użytkownicy nie tylko na dłużej u nas zagościli, ale i powrócili w przyszłości. Warto również przypomnieć „Mobile Armageddon” będący konsekwencją zmiany algorytmu przez Google w kwietniu tego roku. Brak strony responsywnej może mieć dla ecommerce katastroficzne konsekwencje w wynikach wyszukiwania.

Pozwól na kontakt z Tobą

Przycisk click-to-call to kolejny element pozwalający na wykorzystanie potęgi urządzeń mobilnych. Badania bowiem pokazują, że aż 61% poszukiwań z pomocą urządzeń mobilnych kończy się wykonaniem telefonu na podany na stronie internetowej numer telefonu. Dlatego bez względu na to, czy posiadamy dużą czy małą firmę, powinniśmy zaoferować użytkownikom możliwość szybkiego wykonania telefonu bez konieczności wpisywania numeru.

Zaproś klienta do Twojego sklepu

Drive to Store to działania wychodzące naprzeciw nowej tendencji Omnichanel, która dąży do likwidacji granic pomiędzy ecommerce a handlem tradycyjnym. Ich celem jest sprowadzenie klienta do sklepy tradycyjnego za pośrednictwem kampanii prowadzonej przede wszystkim na urządzeniach mobilnych. Dzięki geolokalizacji możemy zaprosić do naszego sklepu klienta znajdującego się w pobliżu sklepu. Aby go zmotywować do wizyty możemy mu wysłać spersonalizowany przekaz z voucherem na zakupy.

Połącz mobile RTB z reklamą natywną

Dzięki RTB możemy dzisiaj dotrzeć z naszym komunikatem do konkretnego profilu użytkownika, wykorzystując maximum informacji zgromadzonych w sieci. Dzięki reklamie natywnej możemy działać mniej inwazyjnie przekazując odbiorcy w sposób atrakcyjny użyteczne informacje dopasowane do określonego czytelnika. Te dwa narzędzia łączą się perfekcyjnie wpływając zasadniczo na efektywność kampanii i poprawiając doświadczenie naszego użytkownika.

Postaw na reklamę

Oprócz standardowych działań, takich jak umieszczenie swoich reklam w aplikacjach mobilnych, coraz popularniejszą opcją stają się reklamy synchroniczne. Podczas emisji reklam w telewizji, użytkownicy urządzeń mobilnych coraz częściej zerkają w swoje smartfony, a nie telewizory. Dotarcie do konsumenta poprzez reklamę mobilną, która będzie zsynchronizowana z telewizyjną jest więc nie tylko efektywne, ale i efektowne.

Rozwijaj się wraz z rynkiem

Istnieje wiele argumentów przemawiających za tym, aby zadbać o swój marketing mobilny. Po pierwsze, telefon komórkowy towarzyszy nam każdego dnia – podczas pracy, zakupów czy popołudniowego relaksu. Ponadto, rynek urządzeń mobilnych wciąż się rozwija, co powoduje, że dotarcie do konsumenta staje się o wiele prostsze. Wykorzystanie nowych technologii i sprawdzonych zasad przyniesie znaczące efekty w prowadzonej kampanii marketingu mobilnego i pozwoli na pokazanie konsumentom wszystkich atutów produktu czy usługi. W USA smartphone jest już preferowanym urządzeniem konsumentów wykorzystywanym do wyszukiwania produktów. Ponad połowa użytkowników (53%) najczęściej korzysta właśnie z wyszukiwarki w smartphonie.

 

Autor:

Michał Sołtys, Regional Director Central Eastern Europe w Kwanko. Związany z Internetem od 12 lat, zajmował się realizacją projektów internetowych w Caracas (Wenezuela), pracował w agencji SEM w Londynie oraz dla Agencji Performance marketingu NetAffiliation w Paryżu. Od 6 lat jest odpowiedzialny za rozwój Grupy Kwanko na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej.

 

Więcej informacji:

Dominika Kozłowska, PR Manager, Imagine PR

 

@ d.kozlowska@imaginepr.pl, tel. 782 010 316


[1] Źródło: Ericsson ConsumerLab 2015